dissabte, de març 14, 2009







El Ball de Gitanes.

Jo no he ballat mai aquest ball, si bé m’ he fet un fart de veuran. Fa molts anys que a Mas Rampinyo es ballava aquest ball, fins fa poc encara comptaven amb unes colles, malauradament al menys de moment ha desaparegut el grup com a tal.

Abans a cada casa podríem dir que hi havia un o dos balladors, per part meva els meus pares ho varen ser, ni jo ni cap fill meu ha continuat amb la tradició. En aquest comentari, he publicat algunes fotografies antigues dels anys 40, entre elles una d’ una actuació a Parets del Vallés.

No se si és reprendrà l’activitat d’ aquest ball, d’’ aquesta tradició, però al menys queda aquest testimoni gràfic d’ una època on les Gitanes eren un Ball força arrelat a Mas Rampinyo.

Ara els que heu ballat, els que heu seguit, els que voleu que una tradició com aquesta torni, podeu participar en la Castanyolada Sonada, el proper dia 1 de maig a la Festa Major de Mas Rampinyo, podeu apuntar-vos a
recordcastanyoles@la-unio.cat, doneu les vsotres dades: noms,cognoms,DNI. Entre tots ho podem fer un record ,per una tradició.

         FEM-HO ARA, NO SIGUI QUE FEM TARD   autoretrat de ja fa uns anys M' agrada escriure i compartir-ho.... Després de la mort d&#...