divendres, de setembre 19, 2008

El perquè d’ un no al llibre “Mas Rampinyo, sentiment de poble“.

És un llibre editat al 2007, va ser una edició curta, que va ser repartida entre amics, coneguts i família. Un treball fotogràfic sobre Mas Rampinyo, arrel de la presentació del llibre, hi ha gent que em va demanar un exemplar.

Vaig proposar a la Regidoria de Cultura la publicació del llibre, després de dues reunions varen dir que els hi semblava bé la idea, és més havien pensat en fer el mateix tipus de treball sobre altres barris de Montcada i Reixac.

En un començament la seva publicació estava pensada per el dia del llibre, per Sant Jordi, però no es va arribar a temps, Més tard em comuniquen que per raons econòmiques, per la crisi no es publicarà el llibre, i que no m’ asseguren la seva publicació al 2009, per cert del 2010 no em van dir rés.

Altre excusa que em donen es que a través del departament de Protocol o Comunicació ( em faig un embolic jo amb tants departaments al municipi), se està realitzant un projecte de llibre sobre Montcada i Reixac, un “ fet que gairebé provoca que estiguem fent dos projectes paral·lels “ ( segons diuen en un atent correu electrònic. Cosa que no es correspon a la realitat ni molt menys a la veritat.

L’ Ajuntament i la Regidoria de Cultura tenen altres prioritats, aquestes sovint no son sensibles a la diversitat cultural que hi ha al municipi. El no al meu projecte em sap molt de greu, però la vida continua, mentre poguí continuaré fotografiant he intentant donar-ho conèixer a un major nombre de persones.

La crisi econòmica pot servir de tapadora, les excuses poden ser mig certes, però el suport ,la col·laboració i la sensibilitat per part de l’ Ajuntament i la Regidoria ha estat nul·la en el meu cas.

No entenc el no a l’ edició del meu llibre, hi ah altres mesures per tal de haver fet factible l’ edició.

És evident que no soc cap artista de reconeguda fama, ni cap autor de moda, ni molt menys una persona “mediática”, però tinc treball com a fotògraf que considero es podria tenir en compta.

Amb aquest motiu , publico el meu currículum com a fotògraf , gairebé hi es tot ....



Fidel Casajuana i Manent

Nat a Mas Rampinyo , el 6 d’ octubre de 1957

Exposicions fotogràfiques

1981 -“ EIXINS “ , al pub l’ Esclat a Montcada .
“ LLAR D’ INFANTS “, a la Unió a Mas Rampinyo.
“ COL.LECTIVA “ , al C I F de Barcelona , a Barcelona.

1988 - “ JO , COPITO “ a la sala de la Caixa de Barcelona , a Montcada .
“ JO , COPITO “ a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.
“ LA UNIÓ EN IMATGES “ a la sala de la Unió ,a Mas Rampinyo.

1990 - “ PASTORETS 10 ANYS DE REPRESENTACIONS “
a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.

1991- “ IMATGES DEL 91 “ a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.

1992 – “ IMATGES DEL 92 “ a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.

1993 – “ RECULLS “ a la Unió , a Mas Rampinyo.

1994 – “ TERRALS “ a la Unió , a Mas Rampinyo

1995 – “ LES INDIANES “ , a la Unió , a Mas Rampinyo.

1996 – “ CAN CASTELLS “ a la Unió , a Mas Rampinyo

2001 - “ CAPELLA “ a la Unió , a Mas Rampinyo


Audiovisuals

Projeccions de diapositives amb música .

1982 – “ MAS RAMPINYO “ (240 diapositives)
a la sala d´ actes de la Caixa de Sabadell , a Montcada.
a la sala d’ actes de la Unió , a Mas Rampinyo.
a la sala d’ actes del Centre Internacional de Fotografia de
Barcelona , a Barcelona.

1983 - “ JO ESTIMO MAS RAMPINYO “ , muntatge de CANÇONS
+ IMATGES , amb col·laboració del grup d’ havaneres L ‘Espingari .

“REIXAC ,EL NOSTRE APLEC “, a la Sala d’ actes de la Salle a
Mas Rampinyo.

1989 – “ AMSTERDAM 88 “ , treball sobre el primer aplec internacional de
la sardana. A la sala d’ actes de la Salle Montcada , a Mas Rampinyo.

1990 - “ CAN CASTELLS “ i “AMSTERDAM 88 “
a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo .

1992 – “ GITANES “ , a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.

2001 – “ JO , COPITO “ i “ TERRALS “ , a la sala de la Unió , a Mas Rampinyo.


LLIBRE

2007- el 6 d’ octubre vaig presentar el llibre “ Mas Rampinyo , sentiment de poble”
una edició realitzada amb impressió digital ( 80 exemplars).


Altres

He estat corresponsal a Montcada i Reixac d’ esports , diari “ la Veu de la Ciutat “ editat a Sabadell .
Col·laborador en la fulla informativa de “ EL VEÏNAT “ , editada per la Unió .
Autor de fotografies , publicades en els llibres “ La Unió 75 anys d’ història “ , “Convergència 10 anys a Montcada “ .
Participa amb fotografies realitzades, en exposicions organitzades a Mas Rampinyo per la Unió.

Membre de l’ agrupació Fotogràfica de Montcada i Reixac , des de la seva fundació.

( fotografia, la Rioja al 2006)

         FEM-HO ARA, NO SIGUI QUE FEM TARD   autoretrat de ja fa uns anys M' agrada escriure i compartir-ho.... Després de la mort d&#...